Bottle o meter

sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Cosmon shoppailijaprofiilitesti, mitä hittoa?!

Käteeni osui Cosmon Joulukuun numero. Huomioni kiinnittyi shoppaajaprofiilitestiin sivulla 76.
Siis kuka näitä vastauksia kyselyihin keksii! Kyselyn tuloksena vaihtoehdot ovat: jojoshoppaaja, aleshoppaaja, huoleton shoppaaja, zombieshoppaaja ja nettishoppaaja. Eli testin mukaan et voi edes olla järkevä shoppaaja.

Jojoshoppaaja tiivistettynä shoppaa paljon ja sit iskee morkkis, aleshoppaaja ostaa kaiken mikä halvalla lähtee, sovittamatta tai sen kummempia miettimättä. Huoleton haluaa shopata helposti, eikä haittaa jos joku maksaa enemmän, kunhan pääse helpolla. Zombieshoppaaja ei edes ole shoppailija vaan kauppoja vihaava vain tarvittavan ostava ja nettishoppaaja ostaa kaiken netistä (se on kai Cosmon mukaan jotenkin huono asia).

Missä on vaihtoehto järkevälle, tuotteiden hintoja vertailevalle tiedostavalle kuluttajalle? Vai eikö Cosmon lukijoissa ole sellaista? Muiden artikkeleiden valossa tuskin... Tämä testi ja varsinkin sen ingressi on naisia väheksyvä ja huonoiksi rahankäyttäjiksi leimaava.

Itsellä shoppailu on kausiluontoista, jos kauppoissa on jotain omaa makuani miellytävää ja esteettisiä arvojani hivelevää kauneutta, yleensä hankin sen. Aina ei ole mitään, eikä silloin tarvitse ostaa mitään. Tiedän myös hyvin tarkkaan mitä haluan maksaa mistäkin tuotteesta.

Eikä se shoppailu aina kivaa oo.

2 kommenttia:

  1. Tais olla tuo testi taattua Cosmo tasoa. En voi sietää kyseistä lehteä, koska se antaa naisista niin yksiulotteisen kuvan. Että ollaan vähän tyhjäpäisiä bimboja, joiden elämäntehtävänä on laihuus, kauneus ja miesten miellyttäminen. Kih hih hii vaan. Ai miten niin tämä teksti osui ja uppos. :D

    VastaaPoista
  2. Tälle on ainakin joskus ammoisina aikoina tullut vuosien ajan cosmo, nyt sitten oli pakko ostaa seksivinkkien toivossa (joita ei btw ollut, helvetti cosmo petti mut!) tuplanumero. Pitäis varmaan ostaa useamminkin, koska niitä on ollut kiva lukea vessassa.

    -Laura

    VastaaPoista